Exemple de utilizare pentru beton cu fibre din carbon

Pod pentru pietoni în Kempten/Allgäu

Podul din beton cu fibre textile este primul de acest fel și este de două ori mai lung decât modelul anterior, din orașul saxon Oschatz. Podul compus din 18 segmente îmbinate atinge o lungime totală de aproxi- mativ 17 metri.

Podul pentru pietoni a fost proiectat și măsurat de oamenii de știință de la UT Dresden.

Producția a avut loc în fabrica de beton Oschatz din Saxonia. Cele 18 segmente fiecare cu o lungime de 93 cm și o grosime a peretelui de numai 3 cm au fost amplasate deja în fabrică și aduse în Kempten cu un transport special.

 

Date tehnice:
Greutate:   12,5 t
Greutate per segment:  620 kg
Deschidere:  16,74 m

Lățime utilă:  1,75 m
Lățime totală:  2,58 m
Înălțime construcție:  1,34 m

Toate arcurile erau marcate de numeroase fisuri, rosturi de îmbinare foarte vizibile între segmenții de beton, descompuneri accentuate pe toată suprafața din beton.

Reabilitare pod arcuit din Naila/Bavaria

În cazul podului arcuit din Naila, integritatea structurală a anumitor elemente a fost diminuată, însă fără să afecteze stabilitatea întregii structuri. Siguranța traficului și durabilitatea au fost totuși afectate, astfel încât o întreținere imediată a structurii era esențială.

După o cercetare extensivă a variantelor, datorită avantajelor evidente, s-a decis reabilitarea arcurilor inferioare cu armătură din carbon, încorporat în beton compact. Au fost puse în operă 2 straturi de fibre din carbon la torcretare. Grosimea totală a betonului cu fibre din carbon a fost de numai 20 mm, ceea ce nu ar fi fost posibil în niciun caz cu oțel beton.

Recondiționarea unui siloz de zahăr din Uelzen

După un incendiu de proporții într-un siloz de zahăr, s-au înregistrat daune majore. Erau vizibile fisuri foarte mari și ruperi la suprafața betonului. Astfel, silozul de zahăr nu a mai putut fi utilizat.
În urma unei cercetări extensive au fost discutate mai multe variante de recondiționare

image

Avantajele decisive au fost reprezentate de utilizarea betonului cu fibre din carbon. În primul rând, cantitatea redusă de beton pusă în operă pentru acoperirea armării și greutatea proprie rezultată din acest raport, în al doilea rând, reducerea lățimii fisurilor sub 0,1 mm și durabilitatea astfel îmbunătățită și, în cele din urmă, spațiul considerabil câștigat au dus la luarea deciziei în favoarea betonului cu fibre din carbon.

Dimensiuni siloz de zahăr:

Înălțime 82 m, diametru   45 m

Înălțime recondiționată:    57 m

Suprafață recondiționată:  4.500 m²

Armătură din carbon:    14.000 m²

Reabilitare canalizare în Feldafing, Bavaria

Starzenbach din Feldafing a fost inițiat în 1954 într-un canal realizat din beton nearmat. Pe parcursul noii construcții și a noii construcții a unui drum în mediul direct al canalului, acest lucru a fost puternic deteriorat și exista pericolul de prăbușire.

Întrucât o reparație clasica cu otel-beton nu a fot luata in calcul, s-a decis consolidarea canalului cu beton-carbon pentru repararea acestuia. Armarea cu armătură din oțel a fost exclusa datorita problemei coroziunii și a pierderilor prea mari în secțiune transversală din cauza ca ar fi trebuit ca structura de otel sa fie acoperira cu beton foarte bine pentru a nu apare fenomenul de rugina ulterior.

Fisurile existente au fost acoperite și în conformitate cu ghidurile pentru menținerea secțiunii anterioare, secțiunea transversală veche a canalului a fost reprofilată. Pentru întărirea au fost încorporate 2 straturi de armătură cu carbon cu dimensiunea de 20 mm a ochiurilor.

Armarea coloanelor Berlin, Potsdamer Platz

Planificarea modificărilor în faza de extindere a unei clădiri de birouri cu mai multe etaje de la Potsdamer Platz din Berlin a necesitat o mulțime mai mare de coloane individuale existente din beton armat.

Pentru a asigura această capacitate crescută de suport, suporturile ar trebui să fie, de asemenea, consolidate cu cea mai mică schimbare în secțiune, respectând în același timp toate cerințele de protecție împotriva incendiilor. Acest lucru ar putea fi obținut printr-o constricție cu beton carbon.

Prin acoperirea cu 2 straturi de armătură de carbon și un strat de beton de 2,5 cm grosime, bazat pe aprobarea Inspectoratului General al Clădirilor Z-31.10-182, s-au putut atinge noile cerințe statice, iar capacitatea de încărcare a crescut cu peste 40%.

Renovarea parcării subterane din Bayreuth

Parcarea subterană din Bayreuth, cu o suprafață utilă totală de 2.500 mp, a trebuit să fie renovată din cauza coroziunii și a fisurilor aparute în beton. În zona întregului planșeu fisurile au fost cauzate de sarea rezultata de la masini care a dus la coroziunea armaturilor de otel instalate initial in beton. În plus, au lipsit pentile instalațiilor de scurgere.

Pentru a restabili durabilitatea, si pentru a crea pantele necesare scurgeriilor a fost nevoie de a turna un nou strat de beton. Datorită înălțimii reduse a tavanului garajului, în locul armăturii obișnuite de oțel s-a folosit o armătură de carbon pentru a limita fisurile. Plasa de carbon a fost instalată pe suprafata initiala. Betonul turnat a fost de maxim 20 mm și gradient de 2,5%.